PMS!

Är det inte härligt med människor i så kallade serviceyrken som inte har en aning om vad bergeppet "service" eller "trevlig" betyder? 

Köpte en rakapparat av ett mindre känt märke häromdagen, i förhoppning om att den kanske skulle vara hyffsad bra. Skräpet var dock inget att ha och det var bara att traska bort till Coop och lärmna in den (fick jag ju en liten motionsrunda samtidigt :) )

Kvinnan i "service"desken måste haft en väldigt dålig dag för så här gick vårat samtal till:

Jag i trevlig ton: - "Hej! Jag köpte den här rakapparaten häromdagen och ska jag vara ärlig så var den inge bra alls" (lämnar över apparaten med kvittto och garantibevis) - "Så jag skulle vilja lämna tillbaka den" 

Hon i irriterad ton: - "Jaha!" (står och tittar en stund) - "Jaja, det får väl gå för denna gången då!" (river isär garantibeviset aggressivt)

Hon i ännu mer irriterad ton: - "Du vet, när man köper apparater av billigare märken så ska man inte räkna med att de är lika bra som de dyra, man får räkna med att dom är sämre" (slår in massa siffor etc på kassaapparaten)

Jag i myndig men fortfarande trevlig ton: - "Jo, OK. Absolut, det förstår jag. Men det är ju faktiskt en rakapparat och man ska väl då kunna räkna med och hoppas att den utför sin uppgift som den är konstruerad för, eller hur? Jag rakade mig i går med den och som du ser så gjorde den ingenting med min skäggstubb" (blottar min orakade & håriga haka)

Hon i mycket irriterad ton: - "Jaha, men som sagt det är ingen Philips vi pratar om och dessutom så beror det ju på vilka förutsättningar man har" (fattar inte vad hon menar här men jag är inte blyg på att hänga på)

Jag i myndig och trevlig men ironisk ton: - "OK! Men då borde ni kanske inte sälja det här märket om dom nu är så kassa?"

Hon i mycket irriterad ton: "Mja, jo! Det är faktiskt inte alls många som lämnat tillbaka den innan du kom hit" (ber mig skriva på kvittot)

Här orkar jag inte argumentera mer i oro att vårat samtal kommer fortsätta i så kallad sandlådenivå utan byter taktik och fortsätter i likgiltig och ointresserad ton

Jag: - "OK, det var tur för dom"

Hon: - "Här, 399:- tillbaka" (slänger till mig pengarna i näven)

Jag: - "Tack så mycket, ha en trevlig fortsatt dag" (lämnar disken) 

Tja, jag är glad iallafall, fick mina pengar tillbaka. Så skönt att tänka på att det är hennes problem, antagligen har hon väl en fruktansvärd mensvärk idag och förhoppningsvis har hon det svårt i privatlivet och i familjen och jag hoppas verkligen att hon går och irriterar sig på detta resten av arbetsdagen, hihi :P




 

Kommentarer
Postat av: Daniel

ja jösses!!
endel människor ska verkligen inte jobba i serviceyrken..
PMS-kärring :D haha!!
skönt att du fick pengarna tillbaka iaf :)
tyckte det va lite kul att hon sa att man inte ska räkna med att den är lika bra eftersom det inte är ett kännt märke, bra reklam hon gör för det märket :), men men :)

Postat av: Micke

När jag lämnade tillbaka en skiva till åhlens (brorsan och jag hade köpt exakt samma till morsan på mors-dag)så var tjejen i kassan hur trevlig som helst. Jag tror alltihop berodde på att du var så skäggig (och långhårig : P)Hon antog att du var en ovårdad tölp och ville därför vara på sin vakt redan från början, därav den kanske lite otrevliga framtoningen. Hade du rakat dig med hyvel innan, tagit på dig fina kläder och lagt fram ditt ärende med lite mer "eller ja" liksom" och "såhär" eller en kombination av de tre "såhär liksom, eller ja" så hade det garanterat gått som smort. Ingefärliga uppgifter räcker för eskalera.

2007-06-14 @ 17:48:01
URL: http://mikew.blogg.se
Postat av: Linn

Hehe, ja det där visar att det ofta är helt fel folk som jobbar inom serviceyrken. Eller så har de bara hamnat jävligt fel. Så var det på Åhléns när jag jobbade där. Sur-kärringar som vantrivdes med sitt liv och bara gnällde och var allmänt otrevliga mot folk. Okej att det kommer in jävligt många otrevliga kunder också, och att man blir ganska trött på det. Men ALLA är ju inte otrevliga bara för det. Vissa kanske bara vill lämna tillbaka en vara för att den inte utförde vad den skulle göra. Det hade hon säkerligen också velat göra om hon hade råkat ut för samma sak som dig. Tragiskt att hon låter sitt dåliga humör och sjukligt otrevliga ton gå ut över en sån hyvens kille som dig!! IDIOT!!! Love ya! Ses snart hoppas jag! KRAM

2007-06-15 @ 10:40:51
URL: http://lleeoooo.blogg.se
Postat av: Malin

oh my lord... visserligen har jag jobbat inom service, men oh my Good....

2007-06-16 @ 22:32:56
URL: http://winnermaja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback